Ağustos 03, 2012

Hangi Marka Boya Kalemi


Emre’nin suluboya ve fırça ile tanışmasını ve ev yapımı suluboya (yada parmakboyası) tarifini burada paylaşmıştım sizlerle.Tabi çalışmalara devam ediyoruz bazen sulu bazen kuru olarak :)

Baktım Emre’nin boyamaya ilgisi var, bende dedim değişik malzemelerle de çalışalım :) Kuru boya alternatiflerini araştırdım.Öncelikle belirteyim kuruboya derken bildiğimiz kuruboya kalemlerinden bahsetmiyorum çünkü şu an onlarla çalışmak bizim için zor olabilir.Ben araştırmalarımı daha çok pastel boya ve mum boya üzerine yoğunlaştırdım.Bunlar çizimi daha kolay,  kağıt üzerinde daha kaygan ve renkleri daha canlı.
Şimdi burada öncelikle dikkat edilecek nokta boyanın bebeklerin kullanımına uygun toksik madde içermeyen cinsten olması.Genelde markaların Jumbo diye isimlendirdikleri boyalar bebeklere uygun oluyor.Ama yine marka güvenilirliği önemli.Araştırmalarım sonucu Faber Castell, Carioca, Crayola, Prit markalarının anneler tarafından tercih edildiğini öğrendim.Benim aradığım özellikler boyanın dışının kağıt yerine ahşap veya plastik ile çevrili olması, tutuş kolaylığı açısından köşeli değil de silindir şeklinde olması ve Emre’nin ellerini dolduracak şekilde kalın olması, son olarak da mümkünse kapaklı olması :) En son Carioca ve Faber Castell arasında düşünürken kırtasiyede Faber Castell’in olması ve satıcının güzel açıklamaları ile tercihimizi bu yöne çevirdi.


                                     Aldık, ilk çalışmamızı yaptık, gayet memnunuz 

Hatta kutusunun üzerinde cam ve metal boyamada kullanılabileceği de yazıyor.Biz bunu patates boyayarak yaptık ve ilk patates baskımızı da gerçekleştirdik.


Not: Çalışmanın mama sandalyesinde yapılması tavsiye edilir, zira bazen defter dışında da serbest çalışma girişimlerimiz oluyor :)

7 yorum:

  1. Sonlara doğru öyle havaya girmiş ki, saçları da havalanmış! Yerim ben bu yakışıklı sanatçıyı :)

    YanıtlaSil
  2. Gercekten Emre onunla yaptigin faaliyetlere cok guzel karsilik veriyor masallah.Sen de cok ilgili ve yaratici bir annesin ne guzel.Ben de bu tarz seyler yapacagimiz gunleri heyecanla bekliyorum.Neler var hayalimde neler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım nerelerdesin sen, senin blogunu tıkladığımda bu Blog kaldırildı uyarısı veriyor.sorun mu vardı bi kez bende yaşamıstim bunu.inşallah barış büyüdüğünde sizde böyle aktiviteler yaparsınız.belki benim arşivdende yararlanirsiniz :))

      Sil
    2. Yanlislikla sildim uzantiyi adres degismis gibi gorunuyor :( senin arsivden kesin yararlaniyorum kesin :))

      Sil
  3. Emre çok mutlu görünüyor:)Bebeğinin yeteneğinin üstüne gitmen ve boyaları en ince ayrıntısına kadar araştırman çok güzel.Ben de şimdiden öğreniyorum:)

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel şeyler yapmışsınız bizde büyüsek de biz de yapsak :))) çok beğendim bloğunuzu:)))iyi yayınlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, ''göz açıp kapayıncaya kadar büyüyo'' derler ya artık kesinlikkle katılıyorum bu söze :)

      Sil

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı