Mayıs 18, 2012

Montessori'ye Başlıyoruz

Bugün montessori eğitimini incelemeye aldım.İnternette gezinirken keşfettim bu eğitimi.Blogger Annelerden de epey ilgilenenler olduğunu farkettim.Okudukça okumaya, bloglar sayfalar arasında gezinmeye başladım.şimdiye kadar neden yapmadığımı sordum kendime ve hemen çalışmalara başladım.Montessori nedir?Montessori bebeklerin ve annelerinin 2 yaş civarında başalayarak beraberce gerçekleştirdikleri farklı eğitici ve eğlenceli aktiveteler sayesinde çocuğun zihinsel, bedensel, ruhsal ve duyusal yeteneklerinin geliştirlimesi.Çocuğun özgür ve kendi tercihleri doğrultusunda eğitilmesi.Onun için yeteneklerini keşfetmesi için uygun ortamın hazırlanması.Aslında konu çok geniş ancak bu benim özetim şimdilik...Bir ara geç kaldığımı sandım ancak 18 ay bu aktivitelere başlamak için uygunmuş.Eh bizde 17 aylık olduk, zamanı gelmiş :) Hemen Acemi Anne Selcen'in sayfasında tavsiye ettiği kitapları internetten sipariş ederek başladım işe...Birde Emrelerin Maceraları blogunda gördüğüm, faydalı olacağını düşündüğüm Adım Adım dergisine abone oldum.İlk sayımız bugün geldi , bakalım neler yapıcaz Emre beyle :) deneyimlerimizi paylaşırım.
Akşam eve gittiğmde Emre her zamanki gibi heyecanla bekliyordu beni,

biraz hasret giderdik sonra ben mutfakta yemek hazırlarken Emre'de buzdolabında onun ulaşabileceği yüksekliğe koyduğum magnetlerle epey ilgilendi, tek tek söküp, sonra sırasıyla tekrar yapıştırdı dolaba.

 Bir ara duvara yapıştırmayı denedi, başarılı olamayınca tekrar buzdolabının başına döndü.Bu da bir nevi montessori olabilir mi?

Emrenin çok keyif aldığı kesin :)

24 yorum:

  1. Duydum ama henuz detayli arastirmadi m. Tecrubelerinizi heyecanla bekliyorum bakarsiniz sizden esinlenerek biz de faydalaniriz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bakalım umarım başarılı olabilirim, şimdilik aldığım kitapları incelemekle meşgulüm :))

      Sil
    2. Bloğumda senin için ödülüm var kabul edersen çok mutlu olurum :)

      Sil
  2. montessori çok duydum araştırdımda ama uygulamayı bir türlü başaramadım senin postun gaza getirdi beni tekrar araştırmalıyım:))))
    Çocukların bu magnet sevdalarını bir türlü anlamış değilim benim kızımda çok oynuyor...

    YanıtlaSil
  3. Yanıtlar
    1. bakalım deneyip görücez :)) Hemen geliyorum :))

      Sil
  4. Bende oğluma ve kızıma elimden geldiğince montessori sistemini uygulamaya çalıştım,çalışıyorum.kesinlikle tavsiye ediyorum.çocuklarımın katıldıkları aktivite ve etkinliklerde, oğlumun ana okulunda eğitimin farkını çok rahat gözlemleyebiliyorum.ayrıca uzman pedagog adem güneş'in de bu yönde çalışmaları var.nacizane tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım bizde başarılı oluruz :)Adem Güneş2in yazılarını okurum ama bu konuyla ilgili bir yazısına rastlamamıştım.Teşekkürler :)

      Sil
  5. allah bagışlasın çok tatlı ve yakısıklı bızde takıpdeyız artık sızı

    YanıtlaSil
  6. bana uguradin icin tesekürler :)
    izlemedeyim

    YanıtlaSil
  7. oncelıkle blogun yenıden hayrlı olsun sonra super bılgı verdıgın ıcın tesekkur ederım 2 yasına geldıgımızde aklımda bulunacak..ayrıca her zmaan beklerım:))) kocamn sevgıler..Emreye masalah cok ama cok tatlı

    YanıtlaSil
  8. hoşgeldin :) bakalım yavaş yavaş hazırlıklara başlıyorum :)

    YanıtlaSil
  9. çok güzelmiş canım araştırmam lazım benimde birtürlü vakit bulup bakamadım teşekkür ederim bilgilendirdiğin için bizleri

    YanıtlaSil
  10. İki kitap aldım okumaya başladım, isimlerini ve içeriklerini de paylaşacağım yakında :))

    YanıtlaSil
  11. bılmıyordum ılk kez senden duydum , çok fazla didikleyemedim,bana bu montessori 'ye nasıl ulaşacağım,üyemi olacagım,abone mi,nereden ,bir yanıt verirsen çok sev ulaşacağım bilgi verırsen sevınırım

    YanıtlaSil
  12. Canım bu Motessori ile ilgili kitaplar var, bazı bloglar da var internette, blogger annelerde.Mesela ''Acemi anne selcen'' gibi.yada yabancı bloglar var.Kitapları okumaya başladım.Yakında onları da paylaşacağım.Zaten biraz araştırıp kitapları da okuyunca kendimce bir program yapacağım 2 yaş civarı.Birde şimdilik Adım Adım dergisine abone olduk.Onu da takip edebilirsin :))

    YanıtlaSil
  13. N ekadar tatlı bir çocukmuş Emre...Maşallah...Allah size oğlunuza,tüm ailenize uzun ömürler versin.Ben bu yöntemi bilmiyordum,hemen araştırayım.Paylaşım için teşekkürler

    YanıtlaSil
  14. sağol canım, az kalmış seninde doğuma,hayırlısıyla kucağına alırsın inşallah bebişini :)

    YanıtlaSil
  15. canım hayırlı olsun.sana denizin bloğunu tavsiye ediyorum bu knuda.emin ol başka hiçbişye gerek kalmayacak.ben oğlum için ondan faydalanıyorum.alminabeyaz.blogspot.com
    sevgier
    betül & bera

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, gerçekten güzel blog, izlemeye aldım hemencik :)

      Sil
  16. Montessori eğitimini çok duydum ama uygulayamadım.Belki daha bol vaktim olsaydı uygulardım.Çalıştığım için kızıma çok vakit ayıramıyorum yaşadığım yerde küçük olunca bu eğitimi veren okul yok.Daha doğrusu montessori eğitiminden haberleri bile yok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende evde olduğum vakitlerde oğlumla ne kadar kaliteli vakit geçirebilirsem kardır diyerek bir şeyler yapmaya çalışıyorum işte :)

      Sil
  17. Maria Montessori üniversite hayatımın 2 yılını verdiğim önemli bir eğitmen.. Sınıfımda da bu iki yılın rüzgarlarını estiriyorum. :) Geliştirdiği materyaller bebeklik çağına hitap etse de ortaya koyduğu eğitim anlayışı çocukluk çağını yanı 7 yaşına kadarki evreyi ele alır. Hiç bir şey için geç kalmış değilsiniz. :)Blogunuzla yeni tanışan bir öğretmen olarak bu eğitimi benimsemenize gerçekten çok sevindim. Lütfen devam edin..
    Sevgilerimle.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler, uygulamaya çalışıyoruz, sizden de yeni fikirler ediniyoruz :)

      Sil

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı