Temmuz 18, 2012

Ev Yapımı Suluboya

Tatilde Emre ile güzel vakit geçirebilmek için yaptığımız aktivitelerden biri de boyama çalışması.Ayrıca çalışmayı halanın terasında yaptığımız için de etrafı kirletme korkusu olmadan rahatça oynadık :) itiraf edeyim evde olsa biraz daha teferruatlı hazırlık yapardım :)

Biliyorsunuz bebişler için herşeyin daha sağlıklı daha az kimyasal madde içerenini bulmaya çalışıyoruz.Bende tam nasıl içim rahat bir şekilde çalışabileceğimiz boya markalarını araştırırken birde baktım inci minci'nin sitesinde evde yüz boyası yapımı anlatılıyor.Hemen dedim şu tarifi biraz değiştirsem de evde fırça ile çalışsam, çünkü Emre yüz boyası için çok küçük daha :)

Nasıl mı yaptım;
- biraz yüz kremi mesela 1 çay kaşığı kadar (ben evde emre için kullandığım kremleri tercih ettim)
-biraz su yine bir çay kaşığı kadar
-çok çok az yani kürdan ucuyla diyebileceğim kadar gıda boyası

Not 1: İnci Minci'de nişasta da yazıyordu ama ben kullanmadım çok koyu olmasın diye, siz istediğiniz kıvam için ekleyebilirsiniz belki birazcık.

İşte tarifim bu.Gıda boyaları aktarlarda renk renk satılıyor.Tarif kolay hazırlanıyor, içindeki maddelerde tamamen benim kontrolüm altında :) Emre'de keyifle oynayınca sonuç oldukça başarılı diyebilirim :)

Not 2: ilk yıkamada ellere bulaşan boyalar çıkmadı, eyvah dedim kaldı böyle.Emre'de sürekli ellerine bakıyor  :)Ama biraz sonra banyoya girdik ve çıkınca baktım ki boyalar gitmiiişşşşş :)




21 yorum:

  1. ee peki yorumun nedir varmı yetenek :) geleceğin sanatçısı yetişiyor diyebilirmiyiz , şaka bir yana çok güzel vakit geçirmiş gibi görünüyor,uygun bir mekan bulur bulmaz bende vericem fırçaları kızıma ama önce gıda boyası bulmam lazım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok sevdi fırçayı boyaya batırıp batırıp kağıda sürmeyi, bir picasso böyle mi yetişmişti acep :)

      Sil
    2. sanatçı olacak boyaları seviyor derken badanacı olup çıkarmış birde :))

      Sil
  2. Evde boya yapma işini çok sevdim.Güzel fikir...

    YanıtlaSil
  3. valla süper fikir.ellerine sağlık arkadaşım...

    YanıtlaSil
  4. vayyyyyyyyy supermıssss not aldım bıle elelrıne saglıkkkkk

    YanıtlaSil
  5. Oyy o parmakları alır ısırırım ben.Ne tatlılar İlknurcum yav.Bizde kurşun kalemle kapı boyama aktivitesi yapıyoruz nasıl:)))Benim evim yeteri kadar dağıldığan geçemedim sulu boya işine daha sadece abimizin yaptıklarını seyrediyoruz.Yağız çokta istekli değil.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben kurşunkalemi yanındayken veriyorum eline, şimdilik sadece halılara taşıyor desenlerimiz :) eee tabi bizde abi faktörü de olmayınca boyunun yetmediği yerlere ulaşamıyor, evi istediği gibi dağıtamıyor ama çok sevdi boya işini :)

      Sil
  6. Merhaba İlknur biraz geç oldu kusura bakma ama ancak gelebildim bloguna, blogger annelerden;) Güle güle sağlıkla büyüt tatlı oğluşunu;)

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel fikirmiş İlknur'cum :))

    YanıtlaSil
  8. Çorbada tuzum olduğu için mutluyum. :) Umarım Emre'nin hoşuna gidebilecek etkinlikler bulmaya devam edebilirim. Sevgiler... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. her zaman beğenerek takip ediyoruz sizi :)

      Sil
  9. Aferin paşaya...Soyut resim, ev yapımı boyayla süper ötesi! :)

    YanıtlaSil
  10. Süper bir fikir. Denemek gerek. Gerçi etrafı çok batırıyor diye de pek tercih etmiyorum ama aklına geldikçe istiyor boyalarını :)

    YanıtlaSil
  11. senelerin insallah hep boyle guzel gecsin .emrenle
    sevgiler

    YanıtlaSil
  12. Tarifi not alıyorum hemen, çok teşekkürler paylaşım için. Küçük adamı öperim :)

    YanıtlaSil
  13. çvallahi helal olsun , araştırmacı anne vee başarılı sonuçlar,tebrikler

    YanıtlaSil
  14. Faydalı olabildiysem ne güzel :)

    YanıtlaSil

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı