Mayıs 22, 2012

Abur Cubur Yedirmedim, Yedirmem

Her anne farklı konularda titizdir, kimi temizlik, kimi beslenme, kimi sosyal aktivite vs... Ben hepsini yapmaya çalışanlardanım :) Pimpirikliyim yani :) Ama abur cubur konusunda ekstra titizim.Şöyle ki Emre 18 aylık oldu ve henüz çikolata başta olmak üzere hiç bakkal maması (jelibon, şekerleme, meyveli hazır yoğurt, bisküvi, hazır meyve suyu)  yemedi.Birkaç kez mecbur kalıp çubuk kraker ve sabah kahvaltısında bebe bisküvisi vermişliğim vardır:( Herkes bu huyumu bilir ve teklif etmez, edenler de kibarca reddedilir.Tabi çocuk bu eninde sonunda keşfedecek bunları ama ben elimden geldiğince damak tadını sağlıklı gıdalar yönünde oluşturmaya çabalıyorum.

Geçen gün Emre'yle bir arkadaşımın gününe gittik.Emre gibi yakın yaşlarda 4-5 çocuk daha vardı.Kapıda bizi karşıladılar, hesinin ağzında birer lolipop.Baktım hemen bizimkinin eline de vermişler bitane.Tabi bizimki yendiğini bilmediğinden açmaya yeltenmedi hiç lolipopu ve farklı amaçlarla kullannmaya başladı :) Ses çıkarmadım bende.Sonra baktım oradaki bilmiş teyzelerden biri ;

Bilmiş Teyze : aaa ver çocuğum açayım ben onu da ye,
Ben : yok yok açmayın yemez Emre,
Yandaki Diğer Bilmiş Teyze : Yer yer aç sen, erkek çocuğu canı çeker,
Ben : Bilmediği şeyi niye canı çeksin, hiç yemediki bakın açmıyor bile,
Bilmiş Teyze: gel çocuğum öğreteyim ben sana (gülüyor ve Emre'yi çağırıyor)
Ben : Lütfen vermeyin, ben bilerek yedirmiyorum, alışmasını istemiyorum şimdiden.

sessizlik... Bilmiş teyze bozuldu biraz...

Ee ne yapayım yani, her anne gibi çocuğum için doğru olana kendim karar veriyorum.Belki başkası için yanlış olabilir.Kimse bozulmasın, kızmasın.Bu benim çocuğuma armağanım bence... Sağlıklı bir yaşam vermeye çalışıyorum ona, umarım başarılı olurum :)

Sağlıklı nesiller yetiştirebilmek dileğiyle...

38 yorum:

  1. Haklısın, en güzelini yapıyorsun ve seni takdir ediyorum. Ben eşimden dolayı bu isteğimi uygulayamadım. Biz de abur cuburla büyüdük deyip ufacıkken verdi ellerine çikolatayı. Colayı onun ısrarlarına rağmen vermedim. Birgün benden habersiz içirmiş bizim kız da beğenmiş anne kola istiyorum deyince içine çaktırmadan birazda sirke koyup verdim, şimdi 6 yaşında ve asla kolaya yanaşmıyor :)

    Ablam aynen senin gibi büyüttü kızını. Yavrum bütün çocuklar çikolata yerken tadını bilmediği için istemiyor bile. Sülalede çikolata tadını bilmeyen tek çocuk o ve şimdi brokoli, kırmızı biber ve birçok sebzeyi çiğ çiğ ve büyük bir iştahla tüketiyor. Bence çocukların sebze yemeyişi bu tatlı hazır gıdaları tüketmekten. Tad alma duyuları köreliyor ve asıl sağlıklı olan şeylerin tadı garip geliyor. Seni tekrar tebrik ediyorum. Sevgiler canım çok uzattım sanırım :)

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkürler, en azından en zararlısından cola'dan kurtarmışsın, ben kendim bile içmem cola'yı zaten, çayı bile istemiyor yavrum sıcak olduğunu biliyor ya yanaşmıyor, ama bir arkadaşım da ısrarla çay isteyen kızına sulandırılmış pekmez veriyor.Eh bu da bir yöntem, bahaneyle pekmez de vermiş oluyor :)
    Ablanı da tebrik ediyorum, inşallah bizde sürdürebiliriz :)

    YanıtlaSil
  3. Ben ne kadar yırtınırsam yırtınayım başta eşim olmak üzere herkes çocuğumu çikolataya alıştırdı.Gel de sebzeyi sevdir bakalım bu çocuğa.
    Takdir ettim valla seni.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşte zaten önemli olan büyükleri ikna etmek, yoksa annem ben işteyken verir, ben nerden bilebilirim :))

      Sil
  4. süpersin:) en iyisini yapmışsın ... ben de öyle düşünüyorum ve ben de doğal olmayan besinleri yedirmek istemiyorum. umarım başarılı olurum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah canım, büyükler biraz ısrarcı oluyor bu konuda, onlara direnmek lazım :))

      Sil
  5. maşaallah hem annesine hem şekerler şekeri Emresine..:) yapabilenlere ne mutlu. Rabbim doğruları yapmamızı nasip etsin ve o yolda bizi güçlü kılsın inşaallah..amingüzelliklerde güzelliklerle görüşmek dileği ile sevgiler....

    YanıtlaSil
  6. tanıştığıma memnun oldum canım çok haklısın 2 tane bende büyüttüm hiç abur cubur yedirmeyim aynı fikirdeyiz..
    bana da beklerim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geldim ve çok beğendim blogunu, tariflerinden yapabilirsem yediririm oğluşuma :))

      Sil
  7. Öncelikle bu kararlılığın için tebrik ederim, bence de kesinlikle doğru olan bu.. Ben de aynı mantığı kuruyorum, bilmediği şeyi neden canı çeksin ki? Sonuçta biz öğretiyoruz onlara, acıyı, tatlıyı.. Kolaya kaçmak için, ver çikolatayı eline, sonra çocuk orta yaşa gelsin, yok kolestrol, yok şeker hastalığı... Ha, tabi dediğin gibi, olayın bilmiş büyükler boyutunu aşabilmek çok zor.. Benim kızım bir ay önce 2 yaşını doldurdu ve daha yeni yeni o dışardaki yiyecekleri tadıyor, o da benim dışımdaki, anneanne, dede, bakkal amca vb. gibi nedenlerle :)) Daha bugün gözümün önünde çocuuma zorla şeker yedirdiler, dur diyemedim :) Vay efendim, benim yüzümden çocuk hiç bişey yemiyomuş, artık 2 yaşındaymış, yiyecekmiş hepsini.. Dışardaki teyzeyi susturabiliyorsun da, kendi anneni susturmak en zoru bence :)) En azından çocuumu 2 yılkoruyabildim, buna da şükür diyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım , ne güzel en azından 2 yıl kouyabilmişsin, zaten insanın vücut yapısı ve damak tadı için ilk 2 yıl en önemlisiymiş.Bana da bu aralar zayıfladı bu çocuk, hiçbirşey yedirmiyorsun diyolar.Sanki çikolatayla aldığı kilo çok faydalı :))

      Sil
  8. İlknur kesinlikle katılıyorum sana ve destekliyorum. Yakında 16 aylık olacak kuzum biz de aynen senin gibi bugğnlere kadar hiç hazır gıda vermeden gelebildik.ekmeğini bile kendim yapıyorum, ara öğünler için bebek keki bebek bisküvisi yapıyorum bayılarak yiyor. Hatta şimdi ev yapımı çubuk kraker tarifi buldum onu deneyeceğim.. Sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Aaaa süper valla, şu çubuk krakeri bende denerim bak :)çünkü hazırların üzerinde o tuzları yapıştırmak için kostik diye bir kimyasal kullanılıyor (takı imalatında da kullanılabiliyor) çok zararlı.Evde yaparsam rahat rahat yer oğluşum :)

    YanıtlaSil
  10. canım ne güzel yapmışsınn ya tebrikler.. biz eşimle almadık zeynebe fakat çok buyuk bir aileyiz ve Zeynep tek çocuk bide huysuz bir çocuk bu yüzdende kandırmak amaçlı elleri dolu geliyorlardı bende bişey diyemiyordumm :( ama gelenlerin çoğu çöpe gidiyordu ben kuruyemiş verdim zeynebe bakkala gidince yada markete benim ki kuru yemişlere yöneliyor ve meyvede seviyor anne baba almayınca çocuk tanışsada uzaklaştırılabiliniyoo.. benimkide geçenlerde kolayı tatmış ben yokken dayısı sağolsun istiyoo bizim evintaktiğini uygulıcam bidahaki istediğinde bakalımm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef çevremizin etkisi ço fazla, ama anne baba uygulamaya çalışınca genelde başarılı olunuyor.Cola için taktik iyi bencede, bizimkide birgün isterse eğer aklımda olacak kesinlikle :))

      Sil
  11. işte aynen...artık çikolatayı tanıyor ve kuaaa dıye aglamaya baslıyor.. butun kavgalarıma ragmen yenık dustum sen ne kadar korumaya calsısanda malesef engel olamıyorsun. sen yedın neyın eksık normal ınsansın ıste demezler mi:( ahh ahhh...

    YanıtlaSil
  12. Ahh ahh bu çevre, artık ne yapabilsek kar.Ama bizim gibi anneler sayesinde bu bilinç yerleşecek yavaş yavaş insanlara, en azından biz torunlarımız için aynı şeyi düşünmeyeceğiz, bu bile iyi :))

    YanıtlaSil
  13. Ben de yedirmedim yedirmem de
    Benim ki 16 yaşında olsu
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Helal olsun diyorum, inşallah bizde gerçekleştirebiliriz :)

      Sil
  14. Bende size katılıyorum,nasıl olsa abur cuburu ilerde keşfedecek ve fazlasıyla yiyecek,ne kadar geç başlarsa okadar iyi..

    YanıtlaSil
  15. koruyabildiğimiz kadar korumalıyız zaten bir noktadan sonra müdahale edemiyoruz. sizi kararlılığınızdan ötürü kutlarım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, inşallah devam ettirebiliriz, tabi seninki gibi güzel tariflerden yapıp evde rahat rahat yiyebiliriz :)

      Sil
  16. Çok haklısın benim oğlumda şuan 9,5 aylık bisküvi veya kavanoz maması vermedim evde çoğu şeyi kendim yapıp yediriyorum tuz ve şekere hala vermiyorum ama ben vermiyorum insanlar ısrarlar ben vermiyorum desemde çocuğa çay, kahve, toz şeker tattırmaya çalışıyolar tabi ben bu durumlarda delleniyorum insanları kırmıyayım diyorum ama olmuyo bazen. Neymiş efendim kahve zihni açarmış kahve tattırırlar çok evham yapıyormuşum sakınan göze çöp batarmış insanla uğrraşmak beni daha çok yoruyo bazen.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahhh ah ben hala savaşıyorum onlarla, artık kocaman olmuş çikolata da yeyiversin miş, hepimiz yemişiz zamanında...E ne yapalım biz yedik diye çocukda mı yesin, evde yaptığım tatlılardan eğer yanında yeniyorsa azıcık tattırıyorum ama abur cubur hala yasak.Hurma seviyor oğlum mesela, tatlı ihtiyacını öyle gideriyor, hem de ne kadar sağlıklı :)

      Sil
  17. Özlem' bıraktığın yorumdan fark ettim bu yazını geç oldu biraz ama :) Yahu bu insanlarınki saygısızlık, seni takmıyor, kararını takmıyor, çocuğunu takmıyor. uyuz oluyorum, sen kendi çocuk ve torunlarınla ne halt edersen et, bizimkilere ne karışıyorsun. Benim kaynanam 8-9 aylıkken Seyyaf'a kahve içirmiş ve hatta telvesini de parmağııyla damağına sürmek suretiyle yedirmişti! üstelik de çocuğun ağzında leke kalınca kahkaha atıp resmini çekmişti! Daha da beteri aynı aydaki oğluma kola içirmeye kalkmıştı. ben emzirdiğim için bile içmeyuerek titizleniyordum, 2 yıldır kola koymamışım ağzıma, küçücük bebeğe verdi düşün. Saygı, ah sen neredesin!
    (çok doluymuşum kusura bakma:) )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu büyüklere söz geçirmek çok zor inan, yani o çocuk ne anlamışki coladan, kahveden yada ne faydası var.birde bazen misafirlikte açık çay dökelim içsin canı çeker demiyorlar mı, yahu ben çocuğa öğretmişim çay sıcak içilmez diye, sen ne karışıyorsun ama yok illa müdahale edecekler.Ama herşeye rağmen savaşıyorum :)

      Sil
  18. Özlem' bıraktığın yorumdan fark ettim bu yazını geç oldu biraz ama :) Yahu bu insanlarınki saygısızlık, seni takmıyor, kararını takmıyor, çocuğunu takmıyor. uyuz oluyorum, sen kendi çocuk ve torunlarınla ne halt edersen et, bizimkilere ne karışıyorsun. Benim kaynanam 8-9 aylıkken Seyyaf'a kahve içirmiş ve hatta telvesini de parmağııyla damağına sürmek suretiyle yedirmişti! üstelik de çocuğun ağzında leke kalınca kahkaha atıp resmini çekmişti! Daha da beteri aynı aydaki oğluma kola içirmeye kalkmıştı. ben emzirdiğim için bile içmeyuerek titizleniyordum, 2 yıldır kola koymamışım ağzıma, küçücük bebeğe verdi düşün. Saygı, ah sen neredesin!
    (çok doluymuşum kusura bakma:) )

    YanıtlaSil
  19. Bak ben şimdi burdan okurken bile sinir oldum! :) kesinlikle ben de öyleyim, abur cubur ben kendim bile pek yemiyorum ama gel gör ki babannemiz bu konuda nedense tüm itirazlarimiza rağmen her gittiğimzde 1 tane eline tutuşturuyor bebe bisküvisi, onun zamanında çocuklar bununla büyümüş!!! :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaa işte büyüklere anlatmak zor, yine bebe bisküvisi iyi ya jelibon falan verseydi :) bu arada herşeye o kadar çabuk alışıyorlar ki, ben Emre'ye sadece ev yapımı tatlılardan küçük parçalar veriyorum arada ama şimdiden tatlıyı görünce tatlı tatlı diyor (ağzının tadını biliyor :)) ve hiç yedirmediğim halde şekeri görünce şeker diyor (hani şu bayram şekerlerine).

      Sil
  20. Ahhh ah bugünkü yazıma ltf bir göz at o zaman.
    Ben de öyleydim.

    Dertli anne Çiğdem

    YanıtlaSil
  21. bu konuda ben de çok savaş verdim özellikle babannne dedeyle. Oğlumu çalıştığım için onlar büyüttü ve maalesef abur cuburla büyüdü. çok zor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bu konuda çok katıyım, halen de öyleyim çünkü birazcık taviz versem ipin ucu kaçacak biliyorum.Tabi Emre'yi anneannesinin bakması da benim için şans, kendi annemle daha rahat konuşuyorum.Senin işin daha zor.

      Sil
  22. en doğrusu bence .bizimkiler de 26 aylık .brokoli ,enginar,balıkla büyüdüler ,tek bildikleri zorda kalınca çubuk kraker .. ben de geçen bayramda bu şeker sorununu yaşadım ,insanlar çok cahiller gerçekten

    YanıtlaSil
  23. http://montessorimaceramiz.blogspot.com.tr/ bloğuma beklerim

    YanıtlaSil

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı