Mayıs 04, 2012

Bol sütlü günler :))

Anne sütü bebişlerimiz için oldukça önemli.Özellikle de ilk 6 ay.Malesef ülkemizde yeterince bilinmiyor.Özellikle de Türkiye’de ilk 6 ay yalnızca anne sütü alan bebeklerin %1.3 olduğunu öğrendiğimde çok şaşırmıştım.
Gelelim kendime , malumunuz benim oğluşum tombiş mi tombiş.Eh haliyle süt ihtiyacı da fazla.Ama ben inatçı ve bir o kadar da azimli bir anne olarak kararımı verdim ilk 6 ay yalnızca anne sütü, sonrasında da 2 yaşına kadar devam J
Anne sütünü neler artırır? Öncelikle annenin bebişini emzirmeyi gerçekten istemesi, moralini yüksek tutması, yeterince dinlenmesi, beslenmesi (öyle hiçbirşey yemeden olmuyor maalesef, büyükler haklı bazı konularda tatlı şart J), bol sıvı tüketmesi  gerekli.Tabi bebişte emmeye istekli olmalı.
Ben neler tüketiyorum?


Kahvaltı : olmazsa olmazlarım ; peynir, süt (veya çay)    
, yumurta,  dereotu, tahin pekmez karışımı.






Öğlen ve akşam: Çorba; (en çok mercimek ve bulgurlu
 nohutlu ayran çorbasının faydasını gördüm)
et yemeği ; nohut,  köfte, etli soğan yemeği, kemikli et yemeği, tavuk işe yaradı veya güzel sebzeli bir bulgur pilavı,

salata; bol yeşillikli (marul, kıvırcık, dereotu, soğan) veya dereotlu cacık.



Ara öğün: Meyve (elma, armut, ayva, karpuz, dut, muz, üzüm, incir), meyve suyu, süt, rezene ve ısırgan otlu çay, boza (bol tarçınlı çok işe yarıyor), malt içeceği (yorgun olduğum günlerde süper oluyor),  tatlı olarak da baklava, irmik helvası, sütlaç (bol tarçınlı),
Veeee en önemlisi bol bol  SU. En az 3 litre. Sonrası bol bol süt ve mutlu bebiş J
Hepsi denenmiş ve sonuç alınmış alınmış önerilerdir.Şöyle söyliyim emzirirken fazla fazla kalori ihtiyacınız oluyor.Özellikle de kalsiyum almanız gerekiyor, ileride sizin kemikleriniz ve dişleriniz de sağlam kalsın di mi? Tabi bu saydıklarımı her gün yemiyorum ama aç kalmamaya da dikkat ediyorum.Eh haliyle biraz kilo da alıyorsunuz ama bebiş mutlu olsun da kiloları vermek kolay.Onun da yöntemini anlatacağım ilerde.

15 yorum:

  1. Bebeğinizi güle güle büyütün. Blogunuz hayırlı, ugurlu olsun sevgiler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel temennileriniz çoook teşekkürler...

      Sil
  2. emzirme konusunda neler cektim Allah biliyor.Hala da cekiyorum ama oglum icin her seye raziyim.Sizin tavsiye ettiginiz yiyecekler gaz yapmiyor mu ? ya da gaz yapmasi kisiye ozel mi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bizimde ilk 4 ay çok sorunlu geçti.Ama ben gaz olasın diye her yolu denedim yok yok.Azalıyor ama tamamen geçmiyor.Yiyecekler konusunda doktorumuz her şeyi yiyebilirsin ancak iyi çiğne demişti, birde gaz yapan yemeklerin içine (nohut gibi) azıcık kimyon katıyordum, kendimde sürekli rezene ve ısırgan otu karışımlı bitki çayı içiyordum.Ama gaz damlası da kullandım.Neyse 4 ay bittikten sonra yavaş yavaş rahatladık.Aaa birde bir ara emmeyi bırakıyordu nerdeyse o da ayrı bir dertti, atlattık çok şükür.

      Sil
  3. Benim annem soyledmisti kimyon kullan diye , en aza indiriyormus sanirim.Ben de rezene , papatya , anason (ne ararsan) cayi iciyorum her gun.Bir de sut sitmasi oldum ben kabusumdu o benim.Cok sukur atlattim ama bazen cok az oluyor sutum bazense cok fazla.Dun benim son bir doktor kontrolum vardi ve dedi ki hamile iken yedigin her seyi yiyebilirsin onlar bebegine yabanci degil gaz yapmaz ama , daha once yemedigin bir seyi yersen iste o sorun olabilir.Artik kime guvenecegimi sasirmis durumdayim her doktor ayri bir sey soyluor.Sanirim en iyisi annelik duygulari ile hareker etmek :)

    YanıtlaSil
  4. Bende birkaç kez oldum süt sıtması oldum, ağrı ve ateş yaptı.ılık havlu koydum ve sagdim.birde dikkat ettim sıtma olduktan sonra süt bir iki gün azalıyor.birde yorgun ve uykusuz olduğum günler.ama yazımda paylaştıklarımın faydasını gördüm.az oldugu zamanlarda malt içeceği hızlı bir çözüm.birde en önemlisi sık emzirmek.özellikle geceleri emzirmek süt salgısını daha cok arttırırmış.yani bazı arkadaşlarım akşam uyutmadan mama veriyordu gece uyanmamak için, hiç yapmadım.ama her annenin bebeği için en doğrusunu bileceği kesinlikle doğru :))

    YanıtlaSil
  5. ben 7 haftada bekli 7 kez mama vermisimdir ama icim kan aglayarak.Anne sutu yeterli bebek icin , mama alan bebek anne sutunden yararlanamaz gibi seyler duyunca cok agladim.Halbuki cok agliyordu ve biliyordum sutum yok.Maya da sutu arttitan bir seymis.Ev yapimi ekmek yapmaya basladim.gece gunduz emziririm hic onemli degil.Her sey onlar icin degil mi ?:)

    YanıtlaSil
  6. Bizde ilk zamanlar sizin gibi mama vermiştik, ama sonra baktık ki kilo alımı iyi bıraktık mamayı.Ben süt artsın diye çabaladım ondan sonra.Ama üzülmeyin mama alan bebek sadece tok olduğu için yeterince istekli emmez ve rahata alışabilir, yoksa mamada da vitaminler var faydalı, biz küçükken o da yokmuş mesela muhallebi veriyorlarmış sütü olmayanlar :) tabi anne sütünün yerini hiçbişey alamaz.Ama önemli olan onların mutluluğu, hem günde bir kez bile emzirseniz kar kardır unutmayın.Bizimki 4 aylıkken tamamen emmeyi bırakmak istedi ama ben ne yaptım ettim devam ettirdim.Şimdi 17 aylık ve sürekli memmem diye dolaşıyor peşimde:))Eminim sende başarılı olacaksın.

    YanıtlaSil
  7. evet haklısın ozllıkle bulgur sut fıskırttırıyor:) bende cıkolata mutlaka ama mutlaka yıyorum ek olarak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çikolata zaten hep vazgeçilmezim, süt bahane :)

      Sil
  8. Boza da çok süt yapıyor, bir de arkadaşımdan duyduğum doktor önerisiyle pekmezin içine kuru maya karıştırıp yemiştim ben:)
    Tvde izlediğim bir tarif belki işinize yarar;)
    http://coko-prens.blogspot.com/2012/08/sutunuz-bol-olsun.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler.Ah bu süt ve emzirme , başlı başına bir ders konusu :) Biz artık işin oyun kısmındayız, inşallah herkes mutlu mesut ve bol bol emzirir yavrusunu :)

      Sil
  9. Merhaba bende yeni dogum.yaptim 3hafta oldu sutum yeterlimi bilmiyorum bebegimi emziriom hemen yumusuyor goguslerim bebegim 4gunlukken hastaneye gittik cok agliodu doktorun bebegin ac oldugunu soledi ek olarak.mama vermemi soledi okadr.uzuldumki halada.uzuluyorun cunku gunde iki kez mama veriyorum doymak bilmio hep memede uyanir uyanmaz meme istio memede olmadigi zamanlar aglio aglamadigi zamanlardada zaten uyuyo olu ne yedim ne yemedim.ne yaptim olmadi evet sutum gelio cok sukur hatta akio bile ama hep mememde oldugu icin bi.turlu tam dolmuyor napmaliyim bilmiorum cok uzgunum.

    YanıtlaSil
  10. Merhaba benimde kabusum oldu yeni dogum yaptim kizim.doymak bilmiyor devamli memede olmak istiyor ilk.zamanlar sutum.olmadigi icin doktor.mama onermisti mecburendr verdim icim yana yana.agliya agliya ama.bu.siradada emzirmeye devam ettim simdi sutum gelio akioda hatta ama kizim drvamli memede oldugu icin sutum yenilenmio givi.bisi.bos gibi goguslerim iki saat bi uyuyo hatta emzirmek icin kaldiriom bu seferde memeden alamiom saatlerce memede kalio sonra sut bol gelmeuonce baslio morarana kadar aglamaya cok saskinim uzgunum napicam bilmiom hersey yedim yaptim ama sutum daha cok gelmio bu durumla karsilasan varmi nasi.atlattiniz ayrica gogus uclarim.okadr kotu olduki bes on gune gecer.dediler 3hafta oldu yardimlarinizi bekliorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba, öncelikle hayırlı olsun bebeğiniz. Oldukça zor geçiyor günleriniz eminim , aynısını bende yaşadım.Sürekli ağlayan bir bebekle uğraşmak çok zor, hele de yanız bir anneyseniz.Ben ilk dört ay bir daha asla çocuk istemiyorum demiştim, hatta psikolojik destek almayı bile düşünmüştüm.Ama şimdi 2. kez hamileyim. Haklısınız maalesef ki bazı bebekler mız mız oluyor.Bebeğin sürekli ağlamasının sebebi doymaması veya gaz problemi olabilir.Benim oğlum 3850 gr doğmuştu, eh haliyle tombik bir bebeği de doyurmak oldukça zor oluyor.Sizin kızınızın kilosu nasıl? Birde bebeğin doyup doymadığını kilosundan anlarız.Eğer normal standartlarda veya yakınında kilo alıyorsa doyuyordur.Bol çiş yapıyorsa, bebeğine göre değişmekle beraber (yani kabızlık sorunu yoksa) günde bir-iki kez kaka yapıyorsa sütünüz yetiyordur.Bende ilk zamanlar bir süre mama verdim, özellikle bronşit olup hastanede yattığımız dönemde ama sonra baktım mama versemde vermesemde ağlıyor, kilo da alıyor, üstüne birde bibeberona alışmaya başlıyor.Mamayı kestim, sadece emzirdim.Evet daha çok emmek istedi, üztelik benim oğlum emzik de kabul etmedi asla ve bende sizin gibi günün büyük bir bölümünü emzirerek geçirdim ama zamanla alıştık ikimizde.En önemlisi ne kadar çok emzirirseniz o kadar sütünüz artıyor.Bu tamamen arz ve talebe bağlı.Bebek süt istedikçe beyin daha çok üretim için emir veriyor.Bol su için bu çok önemli, malt içeceği var marketlerde ülker'in o da arttırıyor sütü, boza da işe yarıyor, birde moralinizi yüksek tutun, fırsat buldukça dinlenin.Bebeğiniz ve sizin dışınızdaki işler bir süreliğine ihmal edilebilir.Diğer taraftan benim oğlumda gaz sorunu da vardı, sürekli ağlamasına sebeb olabilir demişti doktor ve gaz için ilaç da kullandık.Dördüncü aydan sonra çok şükür herşey yoluna girdi.Umarım yardımcı olabilmişimdir.Rabbim de yardım etsin, inşallah yoluna girer herşey.

      Sil

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı