Haziran 14, 2012

Ağva gezimiz

Haftasonu Ağva tatilimiz çok keyifli geçti.Oğluşum hiç üzmedi bizi.Mesela uyku saatinde otele dönmedik, uykusu gelince uyudu birşekilde (yani genelde arabada) , yemek konusunda da oldukça iyiydi, bizimle birlikte yedi birşeyler, eğlence konusunda süperdi ;) özellikle denizde çok mutluydu, babası can simidine oturtup gezdirirken o da suyla oynadı :) Yalnız kordonda yürürkende suya atlamak istemesi ve engellenince krize girmesi de ayrı :)

Ağva'da yapılması gereken hemen herşeyi yaptığımızı düşünerek birdaha gittiğimizde ki kesin gideceğim, yada ilk kez gidenler için bir program hazırladım ;

Öncelikle Ağva'da 1 gece kalınması keşif için yeterli, biz cuma ve cumartesi olarak 2 gece kaldık fakat cuma akşamı trafikten dolayı epey geciktik.Cumartesi sabah erkencikten çıkarsınız yola, giderken göreceğiniz güzel kır lokantalarından birinde mola verip güzel bir köy kahvaltısı yaparsınız.

Ağva'ya vardığınızda Göksu Deresi kenarındaki birsürü pansiyon ve otelden birine yerleşirsiniz.İsim vermeye gerek yok hepsi çok hoş.Sonra hemen dışarı, Göksu Dere'sinde güzel bir tekne turu yapmaya çıkarsınız.Teknelerin ücreti 50 TL, ister 1 kişi binin ister 10 kişi size kalmış.Biz iki aile olduğumuz için kendimiz kiralayıp rahatça gezdik.Çocuklar çok hoşlandı bu geziden.Kimbilir oğluşuma ne ilginç gelmiştir su üstünde seyahat :) Eh zaten öğlen olmuştur bile bu arada.Ne yapabilirsiniz? Yine Göksu Deresi manzarası eşliğinde Gizli Bahçe Restoran'da öğle yemeğinizi yersiniz.Öğleden sonra (havanın güzel olduğunu varsayarak) denize girersiniz.Biz gittiğimizde gayet durgun ve güzeldi, Emre çok sevdi bu kısmı :) Akşam yemeğimizi otelde yedikten sonra tekrar dışarı :) Sahildeki cafelerde keyif yapmaya.Biz Asmalı Cafe'de canlı müzik eşliğinde kahvelerimizi yudumlayıp, üzerine de dondurma keyfi yaptık :) saat 23.30 gibi otele dönerken Emre arabada uyuyakaldı.

Ertesi sabah kahvaltı sonrası bu kez denizden Kilimli ve Kadıga koylarını ziyaret edebilirsiniz.Tekne kiralama yine aynı şekilde oluyor.Görülmesi gereken manzalar var, İstanbul'da olduğunuzu unutuyorsunuz inanın!Bu arada tekne turu sırasında tepede bir restoran daha keşfettik.İnince sorduk soruşturduk ve öğle yemeğimizi Ağva'ya 10 dakika mesafede olan Kilimli restoranda yapmaya karar verdik.Eh öğlen programınız hazır.Restoranın manzarası şahane mi şahane, balıkları taze mi taze ( Emre yolda yine uyuduğu için yemek kısmını kaçırdı, oto koltuğuyla birlikte yanımıza aldık ve devam etti uyumaya) ancak servis yavaş mı yavaş !! Birde denizseverler için aşağıda kilimli plajında da denize girmek mümkün.

Öğle yemeği sonrası çok geçe kalmadan dönüş yolunu tuttuk.Tabi daha önceden araştırdğım için dönüşte ağaçlar arasından geze geze gelirken Şile yolu üzerinde Ahmetli Köyü'ne saptık ve harika Şile Hayvanat Bahçesine ulaştık.Çocuklar ve özellikle biz bayıldık.Görmediğim bir sürü hayvanı gördüm, bukalemun, lama, vaşak, timsah...ve bazı hayvanlar kafeslerinin dışında da zarasızca geziniyorlar :) Burayada iyi ki uğramışız diyeceğinizden eminim :) eh dolu dolu bir haftasonu bitmiş oldu böylece.Biz çok eğlendik ve şiddetle tavsiye de ediyoruz.

Not:Çocukla rahatça gidilebilek bir yer her cafe ve restoranda mama sandelyesi mevcut, insanlar sıcakkanlı.Birde unutmadan söyliyeyim akşamları serin oluyor oldukça, malum karadeniz havası.

1. ohh ne güzel.tatil gibisii varmııı?
    ikinci fotoğrafınızı çok sevdim yaaa.. çok güzelsinizz..

Ağva'ya hiç gitmedim ama çok duydum.. Eğer olurda birgün gidersem seni anarım :)

2. canım biz de geçen sen önce Şile sonra Ağva'ya gitmiştik. geç gittik ve kalmalı gitmemiştik ondan pek tat alamadım... ama anlattığına göre gezilecek hoş mekanlar vardır... inşallah bu senin tavsiyelerin doğrultusunda yine bir hafta sonu gideriz :)))

1. inşallah canım, ben her sene bir kaçamak yapmayı düşünüyorum doğrusu :)

3. iyi tatiller,
    canınıza değsin , anlaşılan emre sizi hiç üzmemiş , tatil gibisi yok

1. artık oğlumla dünyanın öbür ucuna bile giderim :)

4. Negüzel İlknur ben çocuklar doğmadan önce herhafta sonu giderdim eşimle.Şimdi hayal oldu Ağva.İçim gitti resmen ya:)

1. Bence çocukları da götürün, bak biz çok eğlendik :)

5. Dogma buyume Istanbul luyum boyle guzel yerler oldugunu bilmiyordum.Benim de en son tatilim 2 yil once Florida ya oldu.Oysa Annem Didim-Akbuk te yasiyor :(

1. Sen özlemişsin memleketini, gel en kısa zamanda bence:) Hem Barış'ta görsün güzel ülkemizi :)

6. Ağvaya hemen gitmeliyimmmmm ne güzel fotolar bunlar.. Sevgiler...

1. Git git sen istanbul'u bizden çok geziyosun zaten :)

7. Ağva'ya gitmiştim fakat gezememiştim hiç. Denizi olan bir şehirde yaşamak, birazda tatile yakın yaşamak olsa gerek :) Ah bizim oğlanda büyüyecek de annesiyle babasıyla böyle gezecek inşallah :)

1. seneye inşallah rahat rahat gezersiniz sizde :)

8. iki sen önce gitmiştik ama çok da gezmemiştik deniz ,yemek ve yatak:)(oğlum henüz bir yaşına girmemişti o zamn)bunları bir yere not etmeli ve tekrar gitmeli:)
    sevgiler

9. Harika bir yer, çok yıllar önce çocukken gitmiştim, görünce yad ettim... Oğluşun çok eğlenmiş ne güzel, bende çocuksuz bir tatil düşünemiyorum, tatiliniz size booool boool enerji ve mutluluk vermiştir umarım.
    sevgiler..

1. Evet canım çook eğlendik ve bol bol neşe depoladık, bir süre idare eder bizi :) zaten artık tatilde kendimiz için değil onun için uygun olan yerleri seçiyoruz :)

10. Bende Ağva'yı merak edenlerdenim...fotograflar iyice merakımı arttırdı......eğlenmenize sevindim herşey zorda olsa çocuklarla güzellll...

1. evet yaa artık onsuz program yapamıyoruz :))

11. Tamda ihtiyacım olan bir yazı. Ağvaya gitmeyi planlıyordum bende çok iyi oldu. Verdiğin bilgiler için teşekkürler :)