Temmuz 01, 2012

Adım Adım 20. ay

Adım Adım dergimizin bir sayısını daha bitirdik.Neler yaptık bu ay bakalım ?? Bir adet kalın, oğluşun eline uygun siyah kalemimiz vardı.Bol bol karalama yaptık.Kalem tutmayı öğrendik, büyük ölçüde :)

Bir adet plastik bardağımız vardı.Aldık elimize bir avuç nohut, bir bir koyduk bardağın içine, sonra bir bir çıkardık.İkinci aşamada nohutları bardağın altına sakladık, yani iç, dış, alt, üst kavramlarını öğrendik ve nohutları bir bir işaret ve baş parmağımızla tutarken motor yeteneğimizi de geliştirdik.Tabi her oyunun sonunda şımararak nohutları etrafa saçtık kıkırdayarak :)

Giysilerle ilgili tahta bir yap-boz gelmişti, Emre çok hoşlanmadı.Bir iki giydirdik bebeği ama çok eğlenmedik, belki kız çocuk olsa daha bi severdi.Önümüzdeki aylarda tekrar denemek üzere bu aktiviteyi rafa kaldırdık.

Bu ay konusu ''vücudumuzu tanıyalım'' idi.Dergide şarkılarla ve hikayelerle el, ayak, ağız, burun , göz ve kulak anlatılıyor.Biz bunlara kafa, saç, yanak, çene ekleyerek çoğalttık ve hepsini gösteriyoruz, yarım yamalak söylemeye çalışıyoruz.Dergi dışında ''Vücudumuz'' isimli ek bir kitap daha vardı, onu da hikayeleştirerek anlattım Emre'ye.


Birde bazı sayfalarda resimler ve yanlarında bunları nasıl hikayeleştirebileceğinizi anlatan kısımlar var, oldukça faydalı, Emr'nin anlayabileceği kelimeler ve tanıyabileceği nesneler kullanılmış.

Son olarak ta herhangi bir kağıt parçasını iki avucumuzla sıkıştırıp top yapıyoruz, başlarda sadece beni izleyen oğluş şimdi çok severek yapıyor bu işi.Bu da basit gözüken ancak motor yeteneklerin gelişimi için önemli bir aktivite, dergide görmesem aklıma gelmezdi kağıdı alıp da yuvarlatmak :) kendini, yapabileceklerini ve sınırlarını keşfediyor canım oğlum :)
Derginin yeni sayısını, tatile çıkmadan önce elimize ulaşması için biraz erken talep ettik :) peki neler çıktı bu ayki dergimizden ?? sarı ve kırmızı renkli iki adet oyun hamuru, 2 adet pastel boya kalemi, bir adet geometrik şekilleri konu alan ahşap oyuncak.

Bu ayın konusu yemeğimi kendim yiyorum :) Emre zaten çok meraklı kendisi yemeğe :) Bu arada oyun hamurlarını kullanmayacağım, evde kendim yapmayı planlıyorum, tarifini de paylaşacağım tabiki :)

Not: Tatilde olacağız (Malatya'da) babaannemizin yanında :) 15 gün sonra görüşmek üzere :) Sizleri takipte olacağım ama maceralarımızı gelince paylaşacağım :)

9 yorum:

  1. Aferim Emre'ye neler yapmış neler :)) Oyun hamuru tarifini merakla bekliyorum canım..İyi tatiller :)

    YanıtlaSil
  2. Ben de bekliyorum hamur tarifi. Icinde Kimyasal madde olmayan bir hamur tarifi bulamamistim.

    YanıtlaSil
  3. maşallah kuzuya..neler yapmış böyle :)
    İlknur hanım memnunmusunuz bu adım adım dergisinden??
    bende tübitak yayınlarının meraklı minik dergisinden alıyorum..ondan çok memnunuz..biraz yaş grubu olarak bizimkilere büyük ama ilgi çekici yine de..ve hayvanlara karşı ilgiliyse mutlaka National Kids dergisini tavsiye ederim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende çok gidip geldim Adım Adım ve Meraklı Minik arasında sonra bize daha uygun olur diye Adım Adım'a karar verdim.Dergi güzel aslında içindekiler hergün hayatımızdaki olaylar ama bunları çocuğun ayına uygun olarak derlemişler ve siz her ay çocuğunuzla hangi konuda konuşabileceğinizi ve o ay neler yapabileceğinizi görüyorsunuz.Belki önemsemediğiniz basit aktiviteleri oyuna çeviriyorsunuz.Mesela kendi çamaşırlarını Emre'yle birlikte makineye atıyoruz ve asarken de bana yardımcı oluyor.Her ay çeşitli materyaller de veriyor.Şu an memnunuz ama seneye meraklı minik'e de giriş yapmayı planlıyorum.National Geographic'i ise sizden duydum, ben çok seviyorum belgesellerini.dergisini de araştırayım bi, belki Emre'de sever.Teşekkürler :)

      Sil
  4. rica ederim ben de teşekkür ederim..:)

    YanıtlaSil
  5. Merhaba bu ayda cocuk kendisi yemek yemeli galiba benim kizim eliyle yiyor engel olamiyorum.normalmi bilmiyorum ama ben israrla catal yada kasik veriyorum eline....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba, ben 1 yaşından itibaren mama sandalyesinde biz ne yiyorsak ona da bir kasede verdim.Başlarda döke saça elleriyle yemek daha kolay geldi ama sonra bizi göre göre kendi istemeye başladı çatal, kaşık.Şu an 22 aylık epey öğrendi.Şimdi siz yeni yeni başladıysanız kendi yemek yeme çalışmalarına, evet ilk başlarda elleriyle oynuyorlar, bu tanıma ve eğlence amaçlı oluyor.zamanla farlı denemeler yapmak için çatal, kaşığa geçiyorlar.Bence ısrar etmeyin çünkü inatlaşıyor da olabilir.Siz yanında olduğunuz sürece yemeğini önüne koyun, çatal ve kaşığı da yanına bırakın zamanla kendi kararını verecektir bu yönde.Emre hala iki kaşık yiyip üçüncüsünü döküyor yada bizim tabaklarımıza aktarma oyunu oynuyor, bu arada bende bir iki kaşık yediriyorum çaktırmadan karnı doysun diye.

      Sil

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı