Eylül 13, 2012

İnek Yaptık

Artık akşamları daha keyifli vakit geçiyoruz oğluşumla.Mesela dün akşam birlikte inek yaptık.Bu aktiviteyi yabancı bir sitede görmüştüm.making learning fun'dı sanırım ismi.

Önce parçalar kesilip hazırlanır.Bu işlem Emre yokken yapılır çünkü kendisi makası eline almak istiyor ve tehlikeli olabiliyor henüz.
Sonra kuzu ile birlikte ineğin benekleri boyanır.Ardından ineğin parçaları ayrı bir zeminde yapıştırmak suretiylen birleştirilir.
Biz prit kullanıyoruz, Emre için sürmesi kolay ve etrafı kirletmiyor sıvı yapıştırıcılar gibi.Veee ineğiniz hazır :) 

Unutmayın burada önemli olan her adımda kuzunun aktif rol alması, mesela prit sürme işini henüz tam yapamıyor ama ben onun elini tutarak birlikte sürmeye çalışıyorum.




 Bu arada çalışmanın Pdf hali bende var ama maalesef buraya nasıl ekleyeceğimi bilemiyorm.Bilen varsa lütfen söylesin.Aşağıda resim olarak ekliyorum bilmem yazdırınca nasıl çıkar.






21 yorum:

  1. enerjiniz burdan hissediliyor..oğluşla birlikte negüzel..bol resimler:)

    YanıtlaSil
  2. Resim üstüne tıklayınca güzel çıkıyor.Fotokopide biraz daha büyütülürse tam olur,paylaşım için teşekkürler,kuzuyu öptüm:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iyi ya çok sevindim ama öğrenmem gerek nasıl PDF eklendiğini :)

      Sil
  3. Çok hoş bir aktivite olmuş. Aferin Emreye. Bizim 19 aylık bızdık için bu tür aktiviteler henüz erken sanırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. az kalmış bir kaç aya ufaktan başlarsınız.

      Sil
  4. Çok güzel bir aktivite olmuş.Aferin benim akıllı kuzuma

    YanıtlaSil
  5. Kreşe mi gidiyor, kaç doğumlu bu arada? Benimkiler de kreşe başladılar da henüz hiç böyle şeyler yapmadık. Hani ödev mi verdiler yoksa kendiniz mi eğlencelik yapıyorsunuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yok canımcım 02.12.2010 doğumlu Emre (21 ay).Anneli oyun grubuna gidiyoruz haftasonları orada bişeyler yapıyoruz.Ama ben haftaiçi de internetten bulduklarımı uyguluyorum evde akşamları eğlenelim diye :) yoksa ödev falan değil :)

      Sil
  6. Bayıldımm.
    İlgili anne.

    Bir diğer ilgili anne Çiğdem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eh işte yapıyoruz bişeyler , sizin gibi deneyimli anneleri örnek alaraktan :)

      Sil
  7. Cok keyifli gorunuyor:) bende oglusumla yaparim insallah buyuyunce:)

    YanıtlaSil
  8. çok hoş aktiviteler yaptırıyorsunuz. bende kaydettim bu inekciği hafta sonu toprakla yaparız artık. toprakla hafta arası hiç aktivite yapamıyoruz o kreşte bol bol yaptığından. ancak hafta sonları. deneyimlerinizden yararlanıyorum. teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güzel, bende sürekli çeşitli aktivitelerle hayatımızı renklendirmeye çalışıyorum.Birde şu PDF leri ekleyebilsem daha neler paylaşıcam :)

      Sil
  9. ilknurcum inekçik çoook güzel google drive diye bi yer var baktım ben arama yaptır kendi hesabınla gir yükle oraya sonra site yönlendiriyor seni..
    bi sıkıntı olursa yardımcı olurum
    www.enduruyanim.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ordan bir deneme yapmıştım ama başkası açarken de şifre istemişti, bu akşam bir daha kurcayayım, çözmem lazım bu sorunu :)

      Sil
  10. yok aslında kolay birşey ben denedim kendi blogger adresimden oldu..

    YanıtlaSil
  11. Ben de oğlum için bu tür aktiviteler istiyordum.şekiklleri nerden nasıl temin edeceğimi bilmiyorum.bi okul öncesi öğretmene danıştım.sizin çocuğunuz için daha erken evde yapılacak en iyi aktivite şu an için oyun hamuru dedi.sizi böyle görünce ben de cesaretlendim.oğlum 29 aylık.teşekkürler şimdiden.... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, öncelikle şunu söyliyeyim biz bu aktiviteyi 21 aylıkken yapmışız.Yani tabiki yapılabilir.Ancak bütün aktiviteyi çocuk tek başına yapmıyor.Kesme işlerini ben yapıyorum, boyama işlemi varsa oğlum yapıyor, tabi bende yönlendiriyorum sürekli, sonra kağıda prit sürme işini biraz yapıyor, tam süremezse bende elinden tutuyorum ve birlikte tamamlıyoruz, en son olarakda birlikte yapıştırıyoruz.Yani 21 aylıkken her adımı birlikte yapıyorduk ama mutlaka ve mutlaka onun eli değiyordu :) şu an biraz daha kendi yapabiliyor bazı şeyleri.Yani bu tamamen pratikle ilgili bence, evet herşeyi kendisi yapamaz 5-6 yaşındaki çocuk gibi ama önemli olan birlikte keyifli vakit geçirmek.Birde aktivitelerin süresi kısa olmalı biraz uzayınca hemen sıkılıyorlar yaş itibariyle.Döküman bulma konusunda ise google'da boyama yada çalışma sayfaları diye aratırsanız, yerli yabancı pek çok döküman çıkıyor.Umarım yardımcı olmuşumdur.İyi eğlenceler size :)

      Sil

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı